Aloe Vera stärker immunförsvaret och hjälper mot allergier

Med 6 cl Aloe Vera gel varje morgon har jag kunnat helt sluta med allergimediciner
Aloe Vera Gel är ingen medicin, men genom att ta Aloe Vera varje morgon stärker det immunförsvaret så att jag inte längre behöver äta allergimediciner. Resultatet upptäcktes av en slump när jag började dricka Aloe Vera för 14 år sedan bara för att det ökar näringsupptaget från det du äter och motverkar en för sur miljö i magen.

Jag har alltid tidigare använt allergimediciner varje vår och hade tänkt att börja även denna vår, men sedan jag dagligen druckit Aloe Vera i några månader så kände jag ingen symtom på allergibesvär och klarade mig hela våren utan ögon och näs droppar, vilket annars alltid har varit väldigt besvärande under ett par månader varje år.
Jag vart lika förvånad även nästa år då jag heller inte hade några problem. År tre tänkte sätta Aloe Vera på prov genom att sluta med Aloe Vera mitt under värsta allergiperioden för att se om lösningen var så enkel.
Efter 7 dagar utan Aloe Vera började min allergi att komma tillbaka, det kliade i ögonen och rann ur näsan, varvat med återkommande nysattacker. Så efter 10 dagar började jag med Aloe Vera igen och efter ytterliggare  ca tio dagar började mitt immunförsvar stärkas igen och allergibesvären började klinga av. Upprepade försöket ett par år senare med samma resultat. Sedan dess så börjar jag alltid dagen med 6 cl Aloe Vera och slipper alla allergi mediciner året runt. Min allergi mot hö, björkpollen, damm, katter, hundar, hästar i första hand har sedan dess inte besvärat mig längre.


Populära inlägg i den här bloggen

D3-Vitamin, Solar du i Spanien, Grekland, Italien eller i Sverige?

Chiafrön är bra för magen

NYPONPULVER SÄNKER KOLESTEROL OCH BLODTRYCK