Av vår kroppsvikt utgörs hela 5% av mineraler som är lika viktiga som vitaminer.

Pain@way Nyponpulver innehåller per 100 grEnergi 895 kilojoule, Protein 6,5 gram, Kolhydrat 36 gram, Fett 3,8 gr, Kost fibrer 4,7 gr, Vitamin C 203 milligram, 

Nyponpulver Vitamin AVitamin BkaliummagnesiumBioflavonoiderBetakarotenPektiner

Vi rekommenderar; 1 tesked 1-2 x per dag, gärna på gröt, mysli eller upprört i lite vatten.  När det gäller kosttillskott är det alltid bättre att sprida ut intaget på två gånger per dag istället för att ta allt på en gång.

C vitamin i Nyponpulver bravara.se
Underlättar upptaget av järn och är nödvändigt för bindväven. Förhindrar skadeverkningar av fria syreradikaler mm.  Reducerar effekterna av många allergiframkallande substanser. Hjälper till att undvika vanliga förkylningar. Bidrar till att sänka kolesterolhalten i blodet. Stärker immunförsvaret. Förbrukas snabbare i stressituationer. Varje cigarett förstör 25 - 100 mg vitamin C.

Dagsbehovet av C-vitamin motsvaras av en apelsin om dagen
Minst 75 mg om dagen är rekommendation, gravid behöver 85 mg och ammande 100 mg per dag. Om du är rökare kan du behöva dubbla ditt intag av C-vitamin då rökning dränerar kroppen på C-vitamin.

C-vitamin brist rätt så vanlig i västvärlden framförallt av rökare

Mellan 5-10 % av den vuxna befolkning har det och upp till 50 % av alla rökare har det. Ett lågt intag av C-vitamin ger känsliga blodkärl som lätt kan gå sönder.

Pain@way nypon är inget läkemedel på något sätt
Nyponen är en pulveriserad naturlig frukt, 
som växer i ett bra klimat i Anderna, fritt från avgaser, maskangrep och besprutningar. Nyponen är lågtemperatur torkade och bevarar därför näringsvärdet efter torkning.
Rekommendationer av andra nöjda kunder som har blivit av med värk i knän och leder och hjälpta till ett bättre liv har varit vår bästa marknadsföring under de 17 år som vi sålt produkten.


Dagligen få vi telefonsamtal från nöjda kunder.
Att kunna hjälpa människor med så enkla medel som är helt utan biverkningar är mycket stimulerande.
En lite större kornstorlek ger ett bättre näringsupptag av nyponpulvret
Större kornstorlek går långsammare genom tarm och mage vilket gör att näringsupptaget blir bättre än om det är finmalet. 

Pain@way Nyponpulver är en naturlig antioxidant

Vilket innebär att nyponpulver hjälper cellerna att försvara sig mot fria radikaler. Genom att äta mat och kosttillskott rikt på antioxidanter stärks immunförsvaret. Fria radikaler orsakar att celler bryts ner och påskyndar på så sätt åldrandet.
Läs mer om kosttillskott, noteringar från föredrag med Sveriges Ledande Näringsforskare Magnus Nylander

Skillnaden på naturliga kosttillskott och kemiska produkter är att upptaget och funktionen är så mycket bättre i naturliga produkter som kroppen känner igen och att du samtidigt tillför 100-tals med Micro ämnen som kroppen behöver för att de positiva effekterna ska komma igång.

Vad tycker kunderna?
BROMMA

Mina leder är i stort sett smärtfria numera, om jag låter bli rött kött och äter nyponpulver. Jag är mycket glad över det. Vänliga hälsningar Annika Frostell

NORRKÖPING
T
ack för de nyttiga nyponen som har gjort att jag åter kan röra mig! Peter

PARTILLE
 Måste säga att sedan jag började med chia+¨nypon är jag en piggare, friskare och har energi att jobba 100% i gen på mitt tunga och stressiga jobb. Har även fått mina föräldrar + några arbetskamrater att börja med detta och de ångrar sig inte. Ville bara säga vilka fantastiska produkter detta är. MVH Marita Öhman

SÖDRA SANDBY
Det går väldigt bra med Ert nyponpulvret, nu är det både jag och min fru som intar dagligen det.
MVH/Miguel Strand

ÄLVKARLEBY
Äter sedan 1år nyponpulver varje dag för nervsmärta i opererat knä samt artros. Ingen annan behandling har hjälpt Nu sover jag ovaggad på nätterna. Rebecca Westman

ORRBÖLE
TACK för en fantastisk produkt! Har ätit Pain@way nyponpulver sedan i Februari och min artros och snärta i tår och fingrar har redan blivit MYCKET bättre. Gun-Britt Larsson

ÖSTERSUND
Jag har under flera års tid använt ert Pain@way Nyponpulver för min svåra Artros i tummen och det har fungerat bra, var före Jul inlagd på sjukhus för ett annat problem och hade då ej tillgång till Nyponpulvret, redan efter 3 dagar svullnande min tumme och handled upp och värkte igen, och på sjukhuset förstod de inte varför. När jag åter kom hem från sjukhuset började jag att ta min dagliga dossering av Nyponpulvret och är nu bra igen, helt fantastiskt! Så jag kan verkligen rekommendera det till alla med liknande problem. Eivor A.S

https://bravara.se/

Populära inlägg i den här bloggen

D3-Vitamin, Solar du i Spanien, Grekland, Italien eller i Sverige?

Chiafrön är bra för magen

NYPONPULVER SÄNKER KOLESTEROL OCH BLODTRYCK