Förkyld?


Har du nyligen varit förkyld? 

Kan man undvika att bli smittad? 


Troligtvis inte, en forskare planterade ut ett ofarligt virus som liknar ett förkylningsvirus på ett dörrhandtag på ett kontor med 80 anställda.

Inom 4 timmar var alla på kontoret smittade, men det betyder inte att alla blir förkyld, det beror på ditt immunförsvar och hur du beter dig. 

Jag har bekanta som ofta är barnvakt åt sina barnbarn, de har 5-6 långvariga förkylningar per år, andra kalkylerar med ett par förkylningar per år, för min egen del så har jag haft 2 st lättare förkylningar de senaste 15 åren. 

Alla är vi olika, jag märker att ett dagligt kosttillskott gör nytta, medan våra ständigt förkylda bekanta tycker att det räcker med att äta bra mat.

Nedsättning av immunförsvaret kan bero på många orsaker 
Yttre omständigheter som traumatiska upplevelser kan vara en, felaktig kost eller leverne, en annan.
Statistik ska man nog inte dra så mycket slutsatser av!
Men jag kan också berätta att sedan jag började med ett dagligt tillskott av vitaminer och antioxidanter så har jag inte heller varit allergisk, jag har tidigare under 47 år haft allergiska besvär mot, damm, pollen, hästar, katter, men inte nu längre, det kan vara en tillfällighet men troligtvis beror det på att jag stärkt mitt immunförsvar genom ett dagligt intag av kosttillskott. 
Vi blir vad vi äter.
Kroppens funktion är beroende av att du äter fullvärdig näring som innehåller vitaminer, mineraler, aminosyror och rätt sorts fetter som behövs i cellernas processer. 
Felaktig eller brister i kosten leder utan tvekan till sämre hälsa och för tidigt åldrande. 
Men det som är rätt för den ene kan också vara fel för den andre, det beror på våra gener och på vilken blodgrupp vi har. 
Mitt dagliga kosttillskott består av 4 cl Aloe Vera Gel på fastande mage varje morgon, ibland när jag känner behovet, tar jag lika mycket på kvällen. Läs mer på www.hyra.nu/aloeveragel.htm

Nyponpulver som är rikt på C-vitamin och är en stark antioxidant tar jag tillsammans med mat varje morgon.
Jag tar också dagligen Chiafrön uppblandat med Blåbärspulver i ett glas med vatten, D3-Vitamin, Paranötter rikliga på selen, på kvällen Acti Flora Probiotika och Omega 3 kapslar av hög kvalitet. Msm, Q10 lite vid behov.

 Nu kanske någon undrar... kostar det inte mycket pengar? Nej, det är du värd!
Det kostar garanterat 10 gånger mindre än vad du lägger ner på din bil i månaden. 
Och om inte du tar hand om din kropp vem ska då göra det?
 
Nyponpulver Pain@way ekologiskt
Nyponpulver, Pain@way ekologiskt, beställ på www.bravara.se 


Populära inlägg i den här bloggen

D3-Vitamin, Solar du i Spanien, Grekland, Italien eller i Sverige?

Chiafrön är bra för magen

NYPONPULVER SÄNKER KOLESTEROL OCH BLODTRYCK